Jag spydde i domarens bil...

Dagen har varit stressig... Vi kom fram till tävlingen en kvart innan start, då hade jag hunnit spy upp all frukost och sovit någon timme extra. Robert och Minna väntade på mig och var redo att värma upp. Vi körde igenom dubbelprogrammet några gånger och sen provdansade jag lite bugg med Adde innan det var daxs att inta tävlingsgolvet.

Kjolen åkte upp, programmet gick fel och det kändes som om låten aldrig skulle ta slut. Sen var det bara att byta om, i tävlingshallen. Jag skyndade mig till insläppet medan jag knäppte blusen och glömde nästan bort att andas. En bra Lindylåt, men dålig dans. Kickar där det inte skulle vara kickar, missförstånd mellan mig och Robert och inte minst kändes det som om Lindykänslan var helt borta.

Mellan Lindyn och buggen fick jag en chans att andas ut, men tyvärr hann jag och Adde inte träna så mycket i det tempo vi skulle tävla i. Jag har alltid sett upp till Adde och idag fick jag tävla med honom. Jag såg till att njuta av varje steg, det var väldigt roligt men jag vet att jag kan dansa bättre. Vi gick vidare en gång vilket fick mig att bokstavligt talat ramla baklänges.

Jag spydde i domarens bil...
... men vann ändå två dicipliner och kom på 11e plats av 27 i den tredje.

Tack Minna, Robert och Adde... Vi är bra!

För er som är intresserade av siffror:
Dubbelbugg: 1-1-1
Lindy Hop: 1-1-2
Bugg: 2-2-3, 4-3-2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0